I'm obsessed

Ok så ni som följt min blogg genom alla 300 år som jag bloggat, vet mycket väl om att jag älskar USA. Ni som inte vet det, kommer förstå det strax. Jag har bott i USA totalt två år av mitt liv, och älskar det. Om jag kunde flytta hit imorgon, så skulle jag kunna göra det utan att ens säga hejdå till mina föräldrar (no offense) .. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag tror att det är att allt är så enkelt, snabbt och funktionellt i USA. Alla är så hjälpsamma och bemötande. Passar mig perfekt.. Och på det så ÄLSKAR jag "Amerikansk" mat och amerikanska godsaker.. Finns en anledning till att jag alltid blir ett par kg tyngre väl här!


Som ni kanske förstår är det inte mycket tid över till att blogga, så ni får kanske ha lite överseende.. Men vad har vi gjort? Vi landade i Söndags eftermiddag. Blev hämtad av mina fina på flygplatsen, lite kramar och en massa tjejskrik. Åkte förstås direkt till Tacobell, Chicken Quesadillas for the win! Hem och landade skönt i soffan, med lite bubbel. Bestämde oss för en liten drive igenom staden för att visa Frida runt, detta är Fridas första gång i USA överhuvudtaget! Wow.. Lyckades hålla mig vaken till 12 am (24.00) för att jetlaggen skulle bort direkt! Måndag morgon, vaknade runt 9 tiden (YES) och gick ut på en promenad genom stan. Satte oss på Urth (?) Café och åt frukost.. Gick hem och gick till poolen, och jag låg självklart i skuggan - albino som jag är.. När vi kommer tillbaka till rummet så inser vi att den där morgon promenaden hade tagit lite mer färg än vad vi trodde. SVINRÖDA var vi! Fail..


Duschade, klädde på oss och åkte upp till The Grove, som är ett litet shoppingcenter, här precis ovanför oss. Ni som sett The Hills har sett när de bl.a. "firar Jul" uppe i The Grove. Tog ett bord för 6 på The Cheesecake Factory som är ytterligare en favorit hos mig (Och tjejerna också tror jag!). Väl efter middagen var det lite trötta ansikten, men jag och Denise skulle bege oss ut på stan! First stop: Bar Marmont! VILKEN plats.. En relativt stor bar i världens härligaste atmosfär. Lite F12 Salong känsla fick jag.. Vi surplade i oss några Amaretto Sours och snackade girltack så det räckte. Fick lite fart på våra ben och ville dansa lite! Taxi! Till en klubb som hette AV, tydligen rätt nyöppnad enligt D - och jag ville ju bara festa så why not? Också riktigt häftig, inte särskilt stor - men lagom för en måndag kväll. Dansade tjejer stod överallt i rummet upphöjda på podier, och när det kom en beställning på två Ace of Spades magnum så sänkte dom ner en tjej från taket i "snören" som hon gjorde en liten show av.. Japp, det var nice.. Men längre än så kom vi inte, eftersom nattklubbarna i LA stänger klockan 02. Så kvart i 3 nånstans däckade vi i varsinn säng.


Tisdag morgon, tänkte att mina brännskador inte var så farliga - och gick ner och la mig typ två timmar vid poolen (självklart, i tröja och i skuggan!) innan vi sen skulle bege oss ut till fantastiska Santa Monica. Promenaden ner till stranden, äntligen få känna lite sand mellan tårna, den fantastiska piren (som jag i hemlighet hatar för den hade sönder min telefon) innan vi begav oss upp till 3rd där shoppingen kunde börja! Vi hann bara med Converse store, Forever 21 (bara 2 av tre våningar) innan vi skulle äta middag på Wokcano. MAGISK mat. Edamame bönor och Chicken Dumpling. Jag var mätt. Tack tack. Frida var inte klar med sin shopping, så vi gick tillbaka till Brandy (?) och gick loss lite mer. Fick ordagrant slita bort henne från 3rd när vi ville åka hem. Efter en liten detour förbi Malin och Felix, och deras ADHD hund så landade vi hemma i soffan framför Burlesque. Tisdagslyx tycker jag. Perfekt start på semestern.


Nu sitter jag här, Onsdag morgon och tjejerna har åkt iväg till skolan. Frida följde med för lite strandhäng och shopping i Santa Monica. Jag, sitter här med vad som känns som tredje gradens brännskador och undrar vad jag ska underhålla mig själv med - ensam en dag i West Hollywood. Jag har nog bestämt mig för att det fantastiska Rodeo Drive står på mitt schema. Bara shopping, shopping, shopping - och kanske en liten lunch nånstans för mig själv i det fantastiska vädret. Dock - i skuggan. Fittliv..


Så - där har ni två dagar i ett bokformat haha.. Får nog lära mig att sammanfatta lite bättre. See you when I see you! xoxo

(ppsssstttt: för att få kika på lite bilder - klicka HÄR)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0